Altijd al willen nadenken over hoe onze school écht Dalton is, en dit nog meer kan worden? Als je bij dit thema zit, krijg je als team twee Dalton kernwaarden als focus van de dag. De dag is gevuld met veel doe- en denkmomenten, waaronder workshops die gegeven worden door studenten van de Hogeschool Thomas More. Je verdiept je in de betekenis van de kernwaarden en geeft aan het eind van de dag een pitch over hoe de school nog meer Dalton zou zijn.
In jouw team ga je vandaag het ideale daltononderwijs ontwerpen:
Wat is daltononderwijs? Wat is het doel?
Waar staan de kernwaarden zelfstandigheid, samenwerking, verantwoordelijkheid, effectiviteit en reflectie voor?
Wanneer ben je goede daltondocent? Waar moet hij/zij aan voldoen?
Hoe ziet de ideale daltontaak eruit?
11:00 UUR - 12:30 UUR
& 13:00 UUR - 14:30 UUR
begeleiders: Eline Koenraadt en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de kernwaarde? Wat betekent zelfstandigheid voor jou? En hoe denken jouw teamleden hierover?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder op zelfstandigheid.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de kernwaarde zelfstandigheid vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Tessa Emons en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de kernwaarde? Wat betekent samenwerking voor jou? En hoe denken jouw teamleden hierover?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder op samenwerking.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de kernwaarde samenwerking vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Esmee Baars en Lisa van Veen
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de kernwaarde? Wat betekent verantwoordelijkheid voor jou? En hoe denken jouw teamleden hierover?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder op verantwoordelijkheid.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de kernwaarde verantwoordelijkheid vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Jessey Daniels en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de kernwaarde? Wat betekent reflectie voor jou? En hoe denken jouw teamleden hierover?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder op reflectie.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de kernwaarde reflectie vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Denise Poppelier en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de kernwaarde? Wat betekent effectiviteit voor jou? En hoe denken jouw teamleden hierover?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder op effectiviteit.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de kernwaarde effectiviteit vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Marlies Vrijman en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de ideale daltondocent? Welke eigenschappen heeft een docent? En een daltondocent?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder over de ideale daltondocent.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om een profielschets te maken van de ideale daltondocent in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
begeleiders: Aart van Zee en Brigitte Witmus
In je team start je eerst met de mentimeter. Wat weet jij al van de ideale daltontaak? Welke eigenschappen heeft een taak? En een daltontaak?
Vervolgens ga je een spel spelen op de kernwaarden in het algemeen en in het bijzonder over de ideale daltontaak.
Vervolgens ga je in jouw team een ontwerpcyclus vanuit het HBO inzetten om de ideale daltontaak vorm te geven in jullie ideale daltonschool.
Dit wordt uiteindelijk in een pitch verwerkt en de hele dag uitgetekend door beroepstekenaar Janneke de Boer-Boleij.
Brigitte Witmus
docente psychologie
daltonopleider
Janneke de Boer-Boleij
visueel schrijver